De play-offs om de clubtitels bij DVU Rake Gooier zorgden afgelopen zaterdag voor een sfeervolle en spannende afsluiting van het seizoen. In een goedgevulde arena genoten de toeschouwers van spannende wedstrijden, met als hoogtepunt de finale om het clubkampioenschap.
In de A-finale stonden dinsdagkampioen Geert Hemelrijk en zaterdagkampioen Pieter Baarssen tegenover elkaar. Baarssen begon sterk en nam een snelle 3-0 voorsprong. Hemelrijk vocht zich echter knap terug in de wedstrijd en bracht de stand weer in evenwicht: 3-3. Een beslissende laatste set moest uitkomst bieden, maar die kwam er helaas niet. Baarssen gaf helaas op, waardoor Hemelrijk de overwinning en daarmee zijn eerste clubkampioenschap op zijn naam schreef. Er zijn over en weer in het heetst van de strijd dingen gezegd en Baarssen liet het er hierdoor bij. De eindstand werd vastgesteld op 4-3. Het publiek had de ontknoping graag op sportieve wijze op het bord gezien, maar moest zich neerleggen bij de anticlimax.
Ook de B-finale bood volop spanning. Dinsdagkampioen Kevin Eggink uit Swifterbant nam het op tegen zaterdagkampioen Gerrit van den Berg. Eggink begon overtuigend en hield lange tijd de voorsprong in handen. Van den Berg toonde echter veerkracht en dwong een beslissende slotfase af. Bij een 2-1 achterstand in sets en een 2-0 achterstand in legs zette hij een indrukwekkende eindsprint in. Met vijf opeenvolgende gewonnen legs draaide hij de wedstrijd volledig om en stelde hij alsnog de B-titel veilig.
In de C-finale was Maro van der Pol uit Tollebeek duidelijk de sterkste. Tegen zaterdagkampioen Arie van Urk liet hij weinig aan het toeval over en won hij overtuigend met 3-0.
Met drie aantrekkelijke finales kwam een geslaagd seizoen ten einde. Eind augustus gaat de competitie weer van start. Dan beginnen alle spelers opnieuw aan een nieuw seizoen, met nieuwe rondes en nieuwe kansen.


